Om Breathwalk

Breathwalk (Prashamayana) har utvecklats från kundaliniyogan. Här tar vi yogan ut i naturen där vi kombinerar långsam promenad med olika andningstekniker och medveten uppmärksamhet.

Breathwalk har positiva effekter på kondition, cirkulation, hormonbalans, hjärtrytm, lungkapacitet och känslomässig balans. Kombinationen av olika andningstekniker, gång och medveten uppmärksamhet ger klarhet och lugn. Breathwalk är ett enkelt och effektivt sätt att öka sitt välmående.

En Breathwalk inleds med uppvärmningsövningar. Där efter följer själva ”walken”. Vi avslutar med stretchövningar och meditation.

Eftersom vi går långsamt kan det vara bra att klä sig varmare än vad man gör när man rör sig lite snabbare. Behöver du bära med dig något rekommenderas ryggsäck så att dina armar kan röra sig fritt.

Hela ”walken” med andning och allt var otroligt avslappnande och välgörande för själen. Tack för inspirationen till ett nytt sätt att njuta ute i naturen :) / Åsa S

Breathwalk är perfekt för dig som vill ordna en aktivitet för kompisgängen, arbetsgruppen eller föreningen. Tidsåtgång max 1,5 timma.

De flesta av mina Breathwalks äger rum i vackra Sommarroskogen i Örebro.

Aktuella Breathwalks hittar du här.